قبول داریم که پیامبر به عنوان خاتم، اسوه و الگوی همه ی پیامبران الهی است و بشر برای هدایت و راهنمایی به وی نیاز مبرم و حیاتی دارد و بعد از وی برای اکمال دین به امامت نیاز دارد و حضرت علی (ع) امامِ کل بشریت است.

پس صحیح و بجاست اگر بگوییم منظور از حدیث این است که اگر فاطمه(س) نبود امامت ادامه نمی یافت و هدف خداوند و کارِ ۱۲۴هزار پیامبر و دین اسلام ناقص می ماند و حجت بر مردم تمام نمی شد و اکنون به وجود مبارک اوست که امامت تا قیامِ قیامت چراغ هدایتی است که بشریت را از تاریکیها، نادانیها، ظلمتها و نافرمانیها نجات می دهد و هدایت می کند.

آیا از این مقام بالاتر و عزیزتر در عالم که خداوند سوره کوثر را به نام فاطمه الزهرا نازل کرده است⁉ 

به خاطر همین جایگاه بی نظیر حضرت فاطمه (س) نزد خدای سبحان است که رسول خوبیها و گل سر سبد عاللم هستی مى فرماید: خدا با رضاى فاطمه راضى می شود و با خشم او غضبناک می گردد: منبع: المستدرک ج۳ ص ۱۵۴ حالم نیشابوری

 باز پیامبر فرمودند: فاطمه پاره‏ ى تن من است، هرکس او را اذیت کند، مرا اذیت نموده و کسى که او را به خشم آورد من و خدا را به خشم آورده است.

امام صادق(ع) فرمود: وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ: فاطمه لیله القدر است. یعنی همان لیله القدری که کسی او را نشناخت و درکش نکرد.

امام باقر (ع) فرمود: اطاعتِ فاطمه (ع) بر تمام بندگان الهی، پیامبران، ملائکه، جن، انس و پرندگان واجب است. منبع: بحرانی اصفهانی عوالم ج۱۱ص۱۹۰ و دلایل الامانه ص۱۷۲

بله، تصور نمی کنم بعد از سخن خداوند از این سخن بالاتر درباره حضرت فاطمه (س) باشد که امام حسن عسکری (ع) و البته این سخن همه ی امامان است: نحن حجج الله علی خلقه و فاطمه حجه الله علینا: ما حجت خداوند برای خلق هستیم و حضرت فاطمه (س) حجت خدا برای ما امامان است. منبع: الانتصار ج ۷ ص ۲۳۷

اگر نتوانستم منظور حدیث قدسی « لولاک » را دست و پا شکسته بیان کنم قضاوت را به خود شما خوبان واگذار می کنم.